fbpx

Passbeskrivning GYM

Challenge 60
Både styrka och kondition utmanas samtidigt som du bränner en hel del kalorier. Genomförs ofta i form av cirkelträning. Varierad och genomtänkt 60-minutersklass som passar alla.

Core 30
En stark core är grunden till en stark kropp. Fokus rygg och mage men med en hel del plankor kommer även axlar och resten av kroppen att få jobba. Försöker visa de flesta övningarna i flera olika svårighetsgrader, så att du kan börja där du är. Och utmanas.

Cykel 55
Konditionsträning på inomhuscyklar (Stages). En enkel träningsform där inga förkunskaper krävs och där träningen sker i grupp men du avgör själv hur hårt du väljer att pressa dig själv.

För att få ut mest av din träning, är du välkommen att göra ett konto på www.vismox.com där du lägger in dina uppgifter. Sedan, när du väl kommer till oss och ska cykla, kommer du att kunna logga in i systemet i cykelsalen och därmed få en ännu bättre, mer anpassad träningsupplevelse.

H.I.I.T Cykel
Träna för hjärtat! Ett högintensivt intervallpass där du förbättrar din syreupptagningsförmåga. Vi jobbar nära mjölksyretröskeln och utmanar oss i att förbättra vår prestation på cykeln rent konditionsmässigt. Under 45 minuter ger du allt du har med hjälp av Stages Flight som visuellt visar ditt eget resultat. Ett högintensivt pass som passar de flesta.

Senior 55+
Alla är välkomna – oavsett tidigare träningserfarenhet. Gruppens ledord är: Individen i centrum och flexibilitet. Vi tränar hela kroppen, fokus på rörlighet, stabilitet/ balans och styrka. Inga hopp eller hög musik.

Seniorcykling
Ett pass för dig som vill ha lite lugnare träningstempo. Cykling är en skonsam och enkel konditionsträningsform där  musiken inspirerar och ger energi. Dessutom kan du följa några utecyklister på video från en storbildskärm medans du cyklar.

Soma Move
Soma Move är en unik helkroppsträning utan redskap som sker barfota på en yogamatta. Under 45 minuter flödar du genom 4-6 förbestämda mönster av rörelser som upprepas i flera repetitioner tills svetten lackar. Träningen förbättrar både mobilitet och styrka och stimulerar till en kropp i balans och ett sinne i närvaro. Med suggestiv och kraftfull musik (utan takt att följa) och en individuell anpassning, är SOMA MOVE en belönande träningsupplevelse! De som deltar uttrycker att de ”hittat hem”,  ”får allt i denna träning”, ”känner sig naturliga och smidiga”, ”får mindre ont” och ” upplever SOMA MOVE som något unikt och olikt allt annat”.

TRX Challenge
Både styrka och kondition utmanas, ofta i form av cirkelträning. Under detta pass blir du både starkare och får en bättre kondition. Extra fokus ligger på övningar med TRX banden vilket gör att man även jobbar med balans och kroppskontroll i många övningar.

Yin Yoga
En yinyogaklass består av andningsövningar, yogapositioner, meditation och lång avslappning. Det är en stillsam yoga som jobbar på djupet för att aktivera och stärka kroppens bindväv (fascia). Alla positioner görs sittande eller liggande och vi stannar länge i positionerna för att komma åt på djupet och lösa upp spänningar. Det är en mentalt stärkande och djupt avslappnande yoga och ett utmärkt komplement till övrig träning.

Yoga Flow
Vi arbetar mot ökad rörlighet, balans och styrka där det viktigaste handlar om att lyssna på din egen kropp och utgå ifrån dagsläget. Genom att lekfullt utforska, acceptera det som är och våga testa dina gränser så utvecklas du. Kortare och längre flöden varvas med stilla närvaro.

Yoga Strength
Ett intensivare yogapass där vi bygger framförallt styrka, stabilitet och balans. Mobiliteten får du på köpet. Passen kommer att variera med olika fokus. Vi har kroppen som redskap och kommer på alla passen ha stärkande bål övningar och varierande övningar för något eller några fler fokusområden så som axlar, skuldror, rygg, ben mm. Alla kan vara med då både enklare och mer utmanade varianter av övningarna kommer att visas. Var beredd att få torka lite svett ur pannan.

Vinyasa
I vinyasa arbetar vi mot ökad rörlighet, balans och styrka där det viktigaste handlar om  att lyssna på din egen kropp och utgå från dess dagsform. Genom att lekfullt utforska, acceptera det som är och våga testa dina gränser så utvecklas du. Kortare och längre flöden varvas med stilla närvaro.

Hatha Basic
I hatha yoga vill vi skapa inre balans och nå sinnet genom att träna kroppen. De mjuka, fysiska positionerna är mer statiska och görs i ett lugnare tempo än i andra mer dynamiska yogaformer som till exempel vinayasa. Hatha basic passar dig som är ny på yogamattan men även dig som yogat tidigare. Du erbjuds alltid alternativ så att du kan delta efter dina förutsättningar.