Passbeskrivning GYM

Challenge 60
Både styrka och kondition utmanas samtidigt som du bränner en hel del kalorier. Genomförs ofta i form av cirkelträning. Varierad och genomtänkt 60-minutersklass som passar alla.

Core 30
Direkt efter cykelpasset (H.I.I.T) kliver ni av cyklarna och fokuserar på coremuskulaturen i 30 minuter. En mycket bra kombination som rekommenderas. Passen kan även bokas enskilt.

Cykel 55
Konditionsträning på inomhuscyklar (Stages). En enkel träningsform där inga förkunskaper krävs och där träningen sker i grupp men du avgör själv hur hårt du väljer att pressa dig själv.
För att få ut mest av din träning, är du välkommen att göra ett konto på www.vismox.com där du lägger in dina uppgifter. Sedan, när du väl kommer till oss och ska cykla, kommer du att kunna logga in i systemet i cykelsalen och därmed få en ännu bättre, mer anpassad träningsupplevelse.

H.I.I.T Cykel
Under 45 minuter ger du allt du har med hjälp av Stages Flight som visuellt visar ditt eget resultat. Ett högintensivt pass som passar de flesta. 

SENIOR 55+
Alla är välkomna – oavsett tidigare träningserfarenhet. Gruppens ledord är: Individen i centrum och flexibilitet. Vi tränar hela kroppen, fokus på rörlighet, stabilitet/ balans och styrka. Inga hopp eller hög musik. 

Seniorcykling
Ett pass för dig som vill ha lite lugnare träningstempo. Cykling är en skonsam och enkel konditionsträningsform där  musiken inspirerar och ger energi. Dessutom kan du följa några utecyklister på video från en storbildskärm medans du cyklar.

Soma Move
Soma Move är en unik helkroppsträning utan redskap som sker barfota på en yogamatta. Under 45 minuter flödar du genom 4-6 förbestämda mönster av rörelser som upprepas i flera repetitioner tills svetten lackar. Träningen förbättrar både mobilitet och styrka och stimulerar till en kropp i balans och ett sinne i närvaro. Med suggestiv och kraftfull musik (utan takt att följa) och en individuell anpassning, är SOMA MOVE en belönande träningsupplevelse! De som deltar uttrycker att de ”hittat hem”,  ”får allt i denna träning”, ”känner sig naturliga och smidiga”, ”får mindre ont” och ” upplever SOMA MOVE som något unikt och olikt allt annat”.

TRX Challenge
Både styrka och kondition utmanas, ofta i form av cirkelträning. Under detta pass blir du både starkare och får en bättre kondition. Extra fokus ligger på övningar med TRX banden vilket gör att man även jobbar med balans och kroppskontroll i många övningar.

Yin Yoga Flow
Flödande, sköna rörelser och yinpositioner som stärker och masserar bindväv, senor och ligament. Här arbetar vi med hela kroppen för att öka cirkulationen och stärka nervsystemet. Vi testar olika andnings och massagetekniker som hjälper dig att slappna av och stilla tankarna.

Yin Yoga Relax
Lugn yinyoga med fokus på återhämtning och djup avslappning. Vi stannar längre i positionerna och fördjupar oss i andnings och meditationstekniker. En stunds stillhet som laddar batterierna.